IT organisation
IT-Center Syd er bemandet i tidsrummet mandag til torsdag fra 7:45 til 15:30 og fredag fra 07:45 til 13.00.
Kontakten foregår enten via tlf.: +45 74 12 44 22, på Helpdesk, http://helpdesk.itcsyd.dk/, eller på mail til support@itcsyd.dk
Se mere om medarbejderne under fanebladet Om IT-Center syd – Medarbejdere
Kataloget indeholder:
IT-ydelser
- a. Adgang/licenser (lease, licensere & tilvejebringe)
- b. Driftshåndtering (Håndtere, drive og vedligeholde)
- c. Udbedring (Reetablere, låse & reparere)
- d. Opbevaring (Gemme, beskytte & overvåge)
- e. Administration (Bearbejde, udføre & registrere)
- f. Evaluering (Analysere, fastlægge & Revidere)
- g. Transformation (Modificere, omdanne & Transportere)
- h. Udvikling (Designe, udvikle & opfinde)
- i. Kommunikation (Skabe forbindelse & integrere)
Drift og support af ADM-nettet
Drift og support af ADM-nettet omfatter:
- Backoffice
- Systemcenter med centrale servere
- Backup
- Outlook/Exchange
- UMS
- Studieadministrative systemer
- Terminal Server, m.m.
Drift og support af UNV-nettet
Drift og support af skolernes undervisningsnet omfatter:
- Frontoffice
- Teknisk support på institutionerne
- Uddata+, Lectio og Tabulex
- Content Center
- Licens servere, m.m.
Se mere i vores Service Level Agreements (SLA).
Beskrivelse af IT-Center Syds supportstruktur
Den centrale drift og support leveres gennem centrets Backoffice, placeret i Sønderborg, via SD-WAN forbindelser. Backoffice er bemandet alle hverdage i åbningstiden. Systemcentret i Backoffice er overvåget 24 timer i døgnet, 365 dage om året.
Den lokale support leveres på skolerne gennem IT-Centrets Support Konsulenter, som vil være på de forskellige adresser en dag i ugen, nogle steder 2-3 dage. IT-Center Syd har ansvaret for al drift og support. Skolerne selv skal dog selv kunne udføre en række mindre opgaver (papirpåfyldning, tonerskift og lignende). Dette fremgår af de ovennævnte SLA’er.